PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

7 Mart 2009 Cumartesi

Seradan Sonrası...

Bir kaç gün önce pembe domates tohumlarımı diktiğim browni kablarını sera etkisi oluşturması için şeffaf bir naylon poşet içerisine koyduğumu yazmıştım.

Ancak geçen süreçte nemlenmenin çok fazla olması, havalandırma için açtığım deliklerin yetersiz kalması nedeniyle torf ve tohumlarda küflenme olabileceği endişesine kapıldığım için, tohum kablarımı naylon poşet içerisinden çıkarttım.

Şu anda aydınlık bir pencere önünde beklemekteler.

Bu arada gelen tohumların bir kısmını Ankara'ya, kayınbiraderime gönderdiğimi 2009 yılına ait ilk kayıtlarda belirtmiştim. Dün özel bir durum nedeniyle Ankara'ya gittim.

Göndermiş olduğum tohumlar kayınbiraderimin eşi tarafından bir hafta kadar önce toprakla buluşturulmuş. Toplam 11 adet tohumdan 7 tanesi topraktan çıkarak ışığa kavuşmuşlar. Henüz bir kısmı hala toprakta boynu bükük olandan yaklaşık 3 santim boya kadar, boy boy pembeler...

Umarım kalanlarda topraktan çıkarak ışıkla buluşurlar...

Hiç yorum yok: