PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

5 Mart 2009 Perşembe

Seramızı da yaptık artık...


Dün pembe domates tohumlarımın toprakla buluşmasını anlatmıştım.

Bugün sabah ise nem kaybının olmaması, ısının korunması ve sera etkisinin oluşması için şeffaf bir naylon poşet içerisine tohumları ektiğim kabları yerleştirdim.

Bu işi yaptıktan kısa bir süre sonra kontrol ettiğimde hafif buğulanma oluştuğunu fark ettim.

Daha sonra gün içerisinde gruptan gelen e postalardan hava almayacak şekilde tamamen kapatma durumunda, toprağın ve dolayısıyla tohumların küf nedeniyle zarar görebileceğini, bu nedenle ya sık sık havalandırmak gerektiğini, yada hava alacak şekilde naylon üzerinde delikler açılması gerektiğini öğrendim.



Akşam işten eve döndüğümde doğal olarak ilk önce minik seramı kontrol ettim. Naylon üzerinde oldukça fazla nem oluştuğunu gördüm.

Derhal gün içinde gruptan gelen e posta uyarınca seranın havalandırılması için gerekli işlemleri uygulamaya başladım

Makasla poşetin muhtelif yerlerinde hava almayı sağlamaya yönelik kesikler yaptıktan sonra, kabın orta kısmına açtığım bir deliğe de pipetten kestiğim 10 cm lik bir parçayı baca şeklinde yerleştirdim.



Ayrıca tohum ekili kabları ilk koyduğum yer çok güneş aldığı için, kablarımı fazla buharlaşmanın olmaması için aydınlık olan ancak fazla güneş almayan bir pencere önüne koydum.

Yarın sabah havalandırmanın ne derece etkili olduğunu kontrol edeceğim.
Eğer yaptıklarımın çok fazla etkisi olmayacak olursa, sabahtan akşama kadar poşeti kaldırmayı ve akşam tekrar koymayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: