PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

6 Kasım 2009 Cuma

2009 Yılının Son Kaydı

Uzun aralar verdikten sonra, 2009 yılının son kaydını girmek için yeniden merhaba...

İlk kez bu yıl PDA ve Isparta'dan muhtar Mesut Kabuloğlu'ndan temin ettiğim tohumlar ile pembe domates serüvenine başladım.

Saksıda yetiştirmeye çalıştığım domatesler çiçek açmasına karşın meyveye dönüş yüzdesi düşük oldu. 3-4 tanesi meyveye döndü, onlarda 50-60 gramı geçmedi ağırlık olarak.

Bir arkadaşımın bahçesine ektiğim domatesler 100/150 gram ağırlığa ulaştı. Sayı olarak ise 5-6 adeti geçmedi.

Bir meslektaşıma verdiğim 3 adet fide ise renk olarak kırmızı çıktı. Ama pembe domatesin kırmızı çeşiti. Arkadaşım ve ailesi doğal olarak çok sevdiler. Gelecek yıl için tohumları ayırdılar.

Ben ise Eskişehir Sivrihisar pazarından aldığım pembe domateslerin tohumlarından ayırdım gelecek yıl için.

Mersin'e gönderdiğim tohumlardan elde edilen fideler ise verimli olmadı. Belki iklim, belki başka bir nedenle bilemiyorum.

2009 yılı raporu bu şekilde. 2010 yılında daha farklı davranmayı düşünüyorum gruptan edindiğim bilgiler doğrultusunda.

Öncelikle toprak konusunda... Bu yıl çam ormanından aldığım toprağı kullanmıştım. Gelecek yıl bu tür bir toprak kullanmayı düşünmüyorum. Torf kullanmayı planlıyorum.

Tohum ektikten sonra çıkan fideleri 5-6. yapraklar çıktıktan sonra şaşırtmıştım. Gelecek yıl 3-4. yapraklar çıkarken şaşırtmayı planlıyorum.

Hiç yorum yok: