PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

14 Mart 2009 Cumartesi

Eskilere bir bakış, 20de20...

Gönderilmiş olan tohumlardan bana kalan 20 adetini browni kabından oluşturduğum, tohum çimlendirme kablarına ekmiştim. Ekim ve filizlenme süreçlerini önceki sayfalara aktarmıştım.
Dün sabah gözlerden üçünde filizlenme yoktu. Bugün akşam iki gözde daha filizler topraktan çıktı.

Bir gözde ise hiç hareket yoktu. Ben tohumun filizlenmeyeceğini düşünüyordum neredeyse. Toprağı hafif açıp, baktığımda hiç acelesi olmayan tohumun filizlendiğini, ancak toprağın üzerine çıkacak kadar filizin boylanmadığını gördüm.
Yanda bu son filize ait görüntü yer almakta.
İki gündür, filizlerin çıkışı sonrasında köklerin gelişmesi ve suyu araması amacıyla sulamayı bırakmıştım. Sanırım bu arada bu tohum biraz susuz kaldı ve gelişmedi. Sadece bu tohumun bulunduğu gözü sulayarak, varsa bu konudaki eksikliği giderdim. Bu akşam itibariyle ekmiş olduğum 20 tohumun 20'side böylece filizlenmiş oldu. Sulamayıda kestim. Sadece ihtiyaç oldukça sulayacağım.
Kıraç patates şeklinde pazarlarda satılan patatesler vardır. Sanki küçüklüğümde kıraç domates şeklinde satılan domateslerde vardı gibi hatırlıyorum. Ki gruptaki mesajlarda meyveye duruncaya kadar domateslerin fazla sulanmaması yönünde önerilerde bulunuluyor. Sanırım aynı nedenle olmalı...
Bu arada geç kalmış olmakla birlikte biber ekiminde kullandığım metal çubukları, domates filizlerimin toprağınada koydum. Böylece varsa topraktaki demir eksikliği birazda olsa giderilecek.

Hiç yorum yok: