PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

14 Mart 2009 Cumartesi

İşyerimdeki Isparta Pembeleri...


Isparta'dan Mesut Kabuloğlu beyin daha önceden göndermiş olduğu pembe domates tohumlarını, işyerinde browni kablarına diktiğimi blogda belirtmiştim.

Bu tohumlar evdekine göre daha geç filizlendi. Bu filizlerin bugün fotoğraflarını çektim.
Yanda henüz kapçığını bırakamamış bir filiz var. Üstte ise güzel gelişmiş bir filiz görülmekte.

Biraz büyümüş ve topraktan yeni çıkmaya başlamış iki filiz aynı karede yer alıyor.

Bu ve alttaki üç filiz topraktan çıkma hazırlığındalar.







Çıkan filizlerden genel bir görünüm.


Kapçığını bırakamamış ve ışığa doğru uzanmış iki ayrı filiz fotoğrafı.

18 ayrı göze ektiğim 20 tohumdan yaklaşık 13 tanesi filizlenmiş durumda şu anda. Kalanlarında filizleneceğini umuyorum.

1 yorum:

Pinar dedi ki...

Merhaba;
Ben de pembelerimi, diger domates, biber ve patlican tohumlarimla Datca'da diktim. Bir kismini viyollere, bir kismini da tava yogurdu kaplarina. Eskilere bakis yazinizdam filizlenme sonrasi gerektikce sulayacagim demissiniz. Sulamayi yine "fis fis" sulama ile mi yapiyorsunuz?

Cok tesekkurler. Bereketli, kaliteli pembeler dilegiyle.