PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

14 Mart 2009 Cumartesi

Süs Biberi Ekimi...


Bir süre önce saksıya ektiğimiz tohumlardan çıkan biberlerin fotoğrafına blogda yer vermiştim. O zamanlar bir tanesi daha küçüktü. Aradan geçen sürede küçük olan biraz daha gelişti. Büyük olan ise belkide havaların soğuk olması, belki başka nedenle şu anda fazla boylanmadı, ancak gövdesi daha kalınlaştı.

Yanda saksıdaki iki bibere ait görsel yeralmakta.


Bu ise büyük olan biber. Boyu uzamadı ancak fotoğraftan anlaşılacağı üzere gövdesi kalınlaştı.
Gerçi ben bunu dert etmiyorum. Böyle olması daha iyi. Belki bu sayede bonsai biberim olur diyeceğim ama havalar ısındığında boy atacaktır.

Bugün ekimini yapacağım süs biberi yanda bulunan top şeklindeki biberin tohumları.
Pembe domatesleri ektikten sonra blogda yayınlanan e postalardan, aslında PDA'ya üye olduktan sonra domates yetiştirme konusunda yapılması gerekenlere ilişkin olarak okuduklarımdan bir şeyi eksik yaptığımı fark etmiştim. Pembe domates saksısına toprağın demir eksiğini tamamlamak üzere çivi veya metal çubuk bırakılması gerektiğine ilişkin bilgiyi ben uygulamamıştım.

Bu kez biber ekiminde bunu uygulamak istedim. Tohum ektiğim kab, browni kabı olduğu ve toprak miktarı az olduğu için, küçük metal parçalarının yeterli olacağını düşündüm.
İnce bir tel parçasını kargaburun ile küçük parçalara kestim.

Ekim yapacağım browni kabına torf doldurarak hazırladım. Tohumları daha önceden bir miktar suda ıslatmıştım.

Önce demir çubuk parçalarını şekildeki gibi toprak içerisine soktum. Bunları daha sonra toprak içine tamamen gömeceğim.

Sonra demir çubuk yakınına süs biberi tohumunu koydum.


Biber tohumlarını ve demir çubukları sırasıyla, yanda ve aşağıda görüldüğü gibi, kokteyl kaşığının ucuyla bastırmak suretiyle toprak içerisine gömdüm.
Bu kez ıslatılan tohumları, ekimden bir süre önce sudan aldım ve kısmen neminin gitmesini sağladım.

Bu nedenle torf üzerine koyarken elime yapışması veya kokteyl kaşığı ile bastırırken kaşığa yapışması söz konusu olmadı.

Tohumların tamamı ekildi ve toprak sulandı. Aydınlık bir pencere önüne tohum kabı konuldu. Filizlenmeyi bekleyeceğim artık...

Hiç yorum yok: