PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

18 Nisan 2009 Cumartesi

Çiçeklerimde Yaprak Biti!



Pembe domatesler ile ilgisi yok ancak geçen günlerde bir seradan aldığım çiçeğin yaprağında yeşil renkli bir canlı gördüm. Doğal olarak canım sıkıldı. Ne yapmam gerektiğini düşündüm. Evde çünkü hiç bitkiler için kullanabileceğim ilaç yoktu.

Sonradan evde bulunan muhabbet kuşu için kullandığımız parazit ilacı aklıma geldi. Organik olup olmadığını bilmiyorum ama canlıdaki parazit için kullanılabildiğine göre zehirli olmayacağını biliyordum. Hemen çiçeklerin yaprak alt ve üstlerine sıktım. Birkaç gün sonra baktığımda sonuç aldığımı gördüm. Yaprak bitleri (başka birşey olabilir ama ben şimdilik böyle diyeyim) toprağın üzerinde cansız bir halde yatıyordu.

Genel bilgi anlamında blogumda bunu paylaşmak istedim.




Hiç yorum yok: