PDA

PDA
Pembe Domates Ağı, Logo üzerine tıklayarak PDA ana sayfasına gidebilirsiniz... "Pembe Domates Ağı" (PDA): 2006 yılında Avniye ve Mehmet Ata Tansuğ'un bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik ("heirloom") doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...

18 Nisan 2009 Cumartesi

Çilek Bahçemden...



Evde pembe domates serüvenine başladım ama tek domates yetiştirmiyorum biliyorsunuz. Süs biberlerime ait fotoğrafları paylaşmıştım.

Buda çilek bahçem! Yani bir seradan aldığım saksı çileği... Seradan alıp eve getirdikten bir kaç gün sonra tomurcuklandı.


Tomurcuk sonrası ilk çiçek açtı arkasından.

Çileği kızım istediği için almıştım. Genel olarak bakımını ben yapsanda, kendisi arada bir suluyor.

Hatta önceki gün, domateslerin dibine koymak için ezdiğim yumurta kabuğundan bir çimdikte çileğin dibine bırakmış.



Yanda ise ikinci açan çiçek, ilk çiçekle birlikte arz-ı endam ediyor. Tomurcuk oluşan sapta toplam 9 çiçek tomurcuğu vardı. Şu anda ilk üç çiçek soldu. Sanırım meyve oluşumuna geçti. Açık halde üç çiçek var ve üç tane de açmayı bekleyen tomurcuk. Bu arada faydası olmuşmudur bilemiyorum ama domatesler için önerilen fırça ile dölleme işini çileklerimde uyguladım.
Saksıda iki kök çilek vardı. Bu çiçekler bitkilerin birisine ait. Diğeri henüz yapraklarını geliştirmekle meşgul. Belki onda da çiçeklenme olur bilemiyorum.

2 yorum:

Pinar dedi ki...

Merhabalar;
Cilek fidelerini nerede aldiginizi sorabilir miyim? Tatli, kokulu, eskiden hatirladigim gibi cilek yetistirmek istiyorum da!:)

Tesekkurler,

Pinar dedi ki...

Bloguma cevap biraktiginiz icin cok tesekkurler.